JIKA KAU MENJADI PENDAMPINGKU KELAK

Ketahuilah bahwa aku tak sesempurna seperti yg ada dalam fikiranmu
Aku ingin kau menerimaku apa adanya seperti kala kau mengenalku dulu

Jika ada yg perlu di rubah,ku harap kau membimbingku menjadi seorang istri yg taat kepada suami
Aku ingin kau menjadi imam dalam keluarga yg kita bina kelak,karena aku begitu mendamba seorang calon suami yg takut kepada allah & taat menjalankan semua perintahNYA...

Untuk calon suamiku,,,
Aku hanyalah wanita biasa yg banyak kekurangan,aku tidaklah cantik wajah.kerana bagiku kecantikan hanyalah sementara,kecan tikan hati & akhlak mulia yg paling penting
Ku harap kau tak menengok selain dari pada istrimu ini

Jika aku tertidur saat menunggu pulang & menunggu lama saat di bukakan pintu,ku harap kau jangan membentakku,buk annya aku tak mau membukakan pintu,namun terkadang ku tak mendengar kerana aku begitu lelap dalam penat

Jika aku memasak tak enak,maklumi saja aku,aku hanya perlu belajar memasak dengan perasaan cinta kerana aku selalu ingin menyiapkan hidangan untukmu setiap hari

Jika aku lalai menjalankan kewajiban sebagai seorang istri,ku harap kau dengan bertutur kata lembut ingatkan aku,kerana aku tak ingin menjadi pembangkang

Untuk calon suamiku,,,
Sekiranya usia lambat laun telah membuat kita keriput & rambut semakin memusam,ku harap tak ada satupun yg berubah dalam kehidupan kita kecuali keimanan kita akan semakin bertambah
Kita akan tetap menjadi contoh & tauladan yg baik untuk permata hati kita

Dengan rahmatmu Ya Allah,sempurnakanlah hidupku dengan seorang pendamping bagi hambaMu ini,kerana kebahagiaan ada pada diriku kelak

0 comments:

Post a Comment